MOTORLU YELKENKANAT

Tarihi süreç içerisinde bir çok araştırmacı ve mühendis geliştirilen hava araçlarına motor gücü eklentisi yapabilmek için çalışmalar gerçekleştirildi.

Yelkenkanatlar 1948 li yıllardan sonra hızla gelişmeye başladı ve günümüzde ise hala gelişmekte olup havacılık tutkunları tarafından fazla ile ilgi görmektedir. Motorlu yelkenkanatlara ihtiyaç duyulmasının başlıca sebepleri, her defasında yüksek bir tepeden kalkış yapma zorunda lığını ortadan kaldırmak, termal hava akımlarından faydalanılamadığı zamanlarda havada daha uzun süre kalabilme ve daha uzun mesafeler gidebilmek.

Tarihi süreç içerisinde bir çok farklı modeli denenmiştir, ayaklar üzerinde iniş kalkış yapabilen, tekerlekler üzerine iniş kalkış yapabilen, pilotun oturur pozisyonda kumanda sağladığı kuşam tertibatları vb. Günümüzde ise en çok tercih edilen pilotun yüzüstü uçuş pozisyonunu koruduğu, motorun ise kuşam tertibatına arka kısmına (pilotun ayakucuna gelecek şekilde) monte edilmiş, kalkış ve inişin pilotun ayakları üzerine yapabildiği modellerdir.



  • Kanat: Motorlu yelkenkanat uçuşlarında, tepe uçuşlarında kullanılan yelkenkanatlar kullanılabilmektedir. Dikkat edilmesi gereken konu yelkenkanadın ağırlık limitlerinin motorlu yelkenkanat için uygunluğu.

    Motor: Marka ve modellere göre değişmekte olup iki zamanlı yaklaşık 120cc 16Hp motorlar kullanılmaktadır.

    Yakıt Türü: Kurşunsuz benzin kullanılmaktadır.(Yağ karışımı ile birlikte)

    Havada Kalma Süresi: Yakıt deposu farklı seçeneklerde olup 7 lt kadar yakıt depoları kullanılmaktadır. Meteorolojik şartlara ve kullanılan kanada göre havada kalma süresi değişmektedir. Yakıt tüketimi saatte yaklaşık 1,5 ile 2,5lt arasında değişmektedir.

    Kalkış ve İniş Alanı Özellikleri: Kalkış mesafe 5-100m arasında pilotun kalkış tekniğine, karşıdan esen rüzgarın şiddetine, kullanılan kanadın özelliklerine, zeminin durumuna ve pilotun kondisyonu gibi bir çok etkene göre değişmektedir. İniş mesafesi ise aynı etkenlerden 20-50m arasında değişmektedir.

    Acil Durum: Havada yaşanabilecek motor arızası durumunda, kanat süzülmeye devam ettiği için emniyetli görülen bir alana rahatlıkla motor durmuş olsa bile iniş gerçekleştirilebilir. Havada kanadın zarar görmesi durumunda ise emniyetli iniş yapılamaz bir acil durum gerçekleştiğinde pilotun kuşam tertibatında bulunan acil durum paraşütü devreye sokulur ve pilot hava aracı ile birlikte acil durum paraşütü sayesinde emniyetli iniş gerçekleştirebilir.

    Kullanım Maksadı: Amatör ve sportif amaçlı kullanılabildiği gibi gösteri uçuşlarında kullanılmaktadır. Çok uzak mesafeli olmamak kaydı ile seyrüsefer maksatlı uçuşlarda kullanılmaktadır.

    Motorlu yelkenkanat eğitimi, intibak programı olarak gerçekleştirilmektedir. Motorlu Yelkenkanat Pilot Kursu almak isteyen “Yelkenkanat Pilot” Sertifikasına sahip pilota; yetkilendirilmiş öğretmenler tarafından teorik ve uçuş intibakı verilir. İntibak programında katılımcının kendisine ait, otorite tarafından onaylanmış Yelkenkanat ve Motorlu Harnes kullanılır. Kurs 5 gün olarak planlanır.

    • KURSA KATILIM ŞARTLARI

      Kursa Katılım Şartları;

      • -En Küçük Yaş 17
      • -En Büyük Yaş Yok
      • Boy En Kısa 165
      • Boy En Uzun 195
      • Kilo En Az 50
      • Kilo En Çok 95
      • Eğitim İlköğretim
      • Adli Sicil Belgesi Gerekli
      • Taahütname Gerekli
      • Sağlık Raporu Tek Hekim Raporu Gerekli

    • KURS TARİHLERİ VE KONTENJANLARI

      Kurs tarihleri başvuru önceliğine göre başvuru sahipleri ile mutabık kalınacak tarih aralığında planlanmaktadır. Kontenjan bir dönem için 2 kişi ile sınırlıdır.



      Hacettepe Mahallesi Atatürk Bulvarı No:33 Opera/ANKARA
      444 0 845
      thk@thk.org.tr
      Kep Adresi: thk@hs01.kep.tr

    Sosyal Medyada Türk Hava Kurumu


    Türk Hava Kurumu © 2024 Tüm Hakları Saklıdır.