MICROLIGHT

Yelkenkanatların sürekli geliştirilmesi ile geçen süreç 1970 lere gelindiğinde, uçuş için sürekli yüksek tepelere çıkma zorunluluğunu ortadan kaldırmak için insanları daha farklı çalışmalara yönlendirdi. Yapılan çalışmalar sonucu yelkenkanatların motor gücü desteği ile havalanabilmesi sağlandı. Süreç içerisinde yapılan çalışmalar günümüzde olduğu gibi çok daha geliştirilmiş ve güçlendirilmiş kanat yapısı, farklı motor seçenekleri ile donatılmış microlightların geliştirilmesine olanak sağladı. Türk Hava Kurumunda microilight uçuşları 1988 yılında başlamıştır.

Günümüz microlightları taşıma kapasitesi 472,5 kg olup 2 kişilik oturma kapasitesi bulunan Çok Hafif Hava Araçları sınıfının sportif-amatör ve ticari havacılık alanında kullanılabilen son derece güvenli kullanım sağlayan hava araçlarıdır.





Microlight

Motor : Microlightlarda genellikle 2 zamanlı 65hp veya 4 zamanlı 80 hp Rotax vb motorlar kullanılmaktadır.

Yakıt Tür ve Kapasitesi:Yakıt olarak kurşunsuz benzin kullanılmakta olup, 20 ile 75 Lt aralığında benzin kapasitesine sahip microlightlar vardır.

Havada Kalma Süresi : 2 zamanlı 65hp motorlar saatte yaklaşık 15-18 Lt yakıt tüketir. 4 zamanlı ve 80 hp motorlar ise hava şartlarına ve uçuş yapılan bölgenin irtifasına göre 12-15 Lt aralığında yakıt tüketirler. Örneğin 75 lt depo kapasitesine sahip bir hava aracının saatte 15 lt tükettiği düşünülür ise 5 saat hava da kalabileceği değerlendirilecektir. Havada kalma süresi tamamen havanın sıcaklığı, basıncı, bölgenin irtifası ve ağırlık ile orantılı olarak artıp azalabilmektedir.

Kalkış ve İniş Alanı Özellikleri : Microlightlara yavaş, orta ve hızlı olmak üzere 3 farklı kanat takılabilir. Yavaş kanatların düz uçuş süratleri yaklaşık 60 ile 80 km, orta seviyelerin 80 ile 100 km, hızlı kanatların 100-140 km aralığındadır. Buna göre daha kısa alanlardan kalkış-iniş ve lokal uçuşlar için yavaş bir kanat takılıp, daha uzun mesafelere yapılacak uçuşlar için ise daha hızlı bir kanat takılabilmektedir. Kullanmak istenilen maksada göre kanat değiştirilerek uçuş yapılabilir. Bir microlightın kalkış ve inişi için kullanılacak pist uzunluğu ve genişliği, hava aracı kalkış mesafesinin 3 katı uzunluğunda ve minimum 15 m. genişliğinde olmalıdır. Güvenli bir operasyon için tavsiye edilen pist 400 m. uzunluğunda ve 20 m. genişliğinde sert zemine sahip olmalı, pist başına kadar ve pist sonundan itibaren 100 m.lik mesafede 15 dereceden fazla tırmanışı gerektirecek yükseklikte manialar olmamalıdır. Ayrıca pistin her 2 tarafında 40 ar metrelik mesafede 20 dereceden daha fazla tırmanmayı gerektirecek manialar bulunmamalıdır.

Meteroloji Limitleri : 12 km ye kadar yan rüzgarlarda ve 45 km ye kadar karşı rüzgarlarda uçabilme kapasitesine sahiptir. Yağmurlu havalarda uçuşu tavsiye edilmez. Türbülanslı havalarda emniyetle uçabilmektedir, ancak hafif olması nedeniyle sallantıdan dolayı konfor açısından rahatsızlık yaratabilmektedir.

İletişim Sistemleri :Üzerinde havadaki diğer hava araçları ve ilgili hava trafik ünitesi ile irtibatı sağlamak maksadıyla hava bantlı telsiz sistemi ve radarda konumunuzun görülmesi için Transponder adı verilen cihaz takılması zorunludur.

Acil Durum :Havaaracının kontrol dışı kalması durumunda yere emniyetle inebilmek maksadıyla üzerinde Balistik Kurtarma Paraşütü taktırılması tavsiye edilir. Bu paraşüt hava aracını, pilot ve yolcusunu emniyetle yere indirebilecek şekilde dizaynedilmiştir. Diğer taraftan Microlightlar motorsuz uçma kabiliyetine sahip olup, motor durması durumunda süzülürek rahatlıkla uygun bir alana iniş yapabilir.

Depolama : Microlightlar yaklaşık 30 dakikada sökülebilir ve takılabilir kanatlara sahip olduklarından, herhangi bir havaalanı veya hangara gereksinim duymadan kanatları sökülerek römork arkasında taşınabilmekte ve herhangi bir küçük depoda veya konteyner da muhafaza edilebilmektedir.

Kullanım Maksadı : Microlightlar hava ulaşım aracı olmalarının yanı sıra turistik bölgelerde kara veya su versiyonları ile ücretli turistik uçuşlarda da kullanılmaktadır. Ayrıca reklam panosu çekişleri, kanat altına yapıştırılan reklam uçuşları, gösteri uçuşları, fotoğraf-kamera çekimi gibi ticari faaliyetlerde de kullanılmaktadır. Farklı ülkelerde bunlara ek olarak havadan trafik kontrol, ilaçlama gibi faaliyetlerin yanısıra, çoğu adrenalin sever kişi aynı zamanda uçan motosiklet gibi olan bu hava araçları ile gruplar halinde çadırlı veya günübirlik turlar düzenleyerek işi daha eğlenceli boyuta taşımaktadırlar.

  • KURSA KATILIM ŞARTLARI

    • Yaş: 18 yaşından gün almış olmak,
    • Boy: 1.60 m ile 1.90 m arasında olmak,
    • Kilo: 45 kg ile 100 kg arasında olmak,
    • Sağlıklı olmak.
    • Kurs almasına engel bir sabıka kaydı bulunmamak

  • İSTENİLEN BELGELER

    • 2. sınıf Sağlık Raporu (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün ön görmüş olduğu bir hastaneden alınacak pilotaj sağlık raporu.)
    • Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden alınacak Sağlık Sertifikası.
    • Öğrenim Belgesi Aslı veya Noter Onaylı Fotokopisi
    • Taahhütname
    • Dilekçe
    • Nüfus Cüzdanı Fotokopisi.
    • Kan Grubu Belgesi. (aslı veya fotokopisi)
    • 4 adet Vesikalık fotoğraf. (son 6 ay içerisinde çekilmiş)
    • Adli Sicil Kaydı.
    • Eğitim Sözleşmesi (Kurs öncesi okulda yapılacaktır.)

  • KURS TARİHLERİ VE KONTENJANLARI

    Kurs tarihleri başvuru önceliğine göre başvuru sahipleri ile mutabık kalınacak tarih aralığında planlanmaktadır. Kontenjan bir dönem için 2 kişi ile sınırlıdır.

  • KURSUN YÜRÜTÜLME ESASLARI

    • Kurslar; yaz aylarında THK İnönü Havacılık Eğitim Merkezi Müdürlüğünde, kış aylarında ise Selçuk/İzmir ve Antalya’da bulunan Karain Eğitim Merkezlerimizde açılmaktadır.
    • Pilot lisans eğitimi 25 saat uçuş ve 45 saat teorik eğitimden oluşur. Uçuş okulunda 24 saat uçuş yaptıktan sonra Sivil Havacılık Genel Müdürlüğün 'den görevlendirilen kontrol pilotu ile 01:30 saat kontrol uçuşunu başarı ile tamamlamak gerekmektedir.
    • Kursa 10 günden fazla ara veren kursiyer için 01:00 saat ekstra uçuş yapması SHGM tarafından istenir.



  Hacettepe Mahallesi Atatürk Bulvarı No:33 Opera/ANKARA
  444 0 845
  thk@thk.org.tr
  Kep Adresi: thk@hs01.kep.tr

Sosyal Medyada Türk Hava Kurumu


2022 © Türk Hava Kurumu Bilgi İşlem Müdürlüğü, Tüm Hakları Saklıdır.