Gyroplane, gyrocopter, autogyro olarakta adlandırılan bu hava aracı Juan de la Cierva isimli İspanyol bir mühendis tarafından 1920’li yıllarda geliştirilmeye başlanmıştır.
İlk geliştirilen prototipler rotorları dinamik olarak kontrol etme yeteneğine sahip değildi, Juan 1922 tarihinde geliştirdiği prototipinde bambudan yaptığı rotorlara serbest hareket etme(Free-Flap) yeteneği kazandırarak Gyrocoptere hareket edebilme yeteneği kazandırmıştır. Bu sayede Juan gyrocopterin dönüş stabilitesi ve rotoru kontrol edebilme problemlerini çözmüştür.
Juanın 1922 tarihinde tasarladığı sistem aynı mantık ile bugünkü gyrocopter ve helikopterlerde kullanılmaktadır. Gyrocopterler tarihsel gelişimine bakıldığında günümüz helikopterlerinin de öncüleridir.
Gyrocopter, motor teçhizatına sahip, rotoru motordan bağımsız dönerek uçabilen, azami kalkış ağırlığı 600 kg. ve altında olan çok hafif hava aracı olarak tanımlanmaktadır.
Motor : Gyrocopterlerde 80 hp ile 140hp aralığında değişen Rotax vb motorlar kullanılmaktadır.
Yakıt Tür ve Kapasitesi:Yakıt olarak kurşunsuz benzin kullanılmakta.
Havada Kalma Süresi : Hava araçlarının motor seçeneklerine yakıt deposu kapasitelerine göre değişmektedir. Yakıt tüketimi saatte yaklaşık 15-20 lt arasında değişmektedir.
Kalkış ve İniş Alanı Özellikleri : Pistin bulunduğu rakım, hava sıcaklığı ve yüke göre değişmekle birlikte genel olarak 200-250 Metrelik Çim, Toprak veya Asfalt Pistten kalkış yapabilir, iniş mesafesi daha kısadır 50 metre uzunluğunda bir Piste inebilirler. Yine yukarıdaki şartlara göre değişmekle birlikte Gyrocopter kalkışta 60 km hızı bulduğunda 3 teker yerden kesilir ancak birden tırmanmaz diğer hava araçlarından farklı olarak Gyrocopterlerde hızı doldurma süreci vardır ve ortalama 80 km hıza ulaşıldığında tırmanış başlar.
Meteroloji Limitleri : Bir çok hava aracına göre üstünlüğü ve tercih sebeplerinden biri de meteorolojik limitleridir. Modellere göre değişmekle birlikte operasyon rüzgar limiti 40 knot, yan rüzgar limiti 25 knot olarak verilmektedir. Neredeyse fırtına düzeyinde rüzgarlar da ve türbülanslı havalarda uçabilecek sayılı hava araçlarındandır.
İletişim Sistemleri : Üzerinde havadaki diğer hava araçları ve ilgili hava trafik ünitesi ile irtibatı sağlamak maksadıyla hava bantlı telsiz sistemi ve radarda konumunuzun görülmesi için Transponder adı verilen cihaz takılması zorunludur.
Acil Durum : Hava aracını helikopterlerden ayıran en belirgin özelliği kanat görevi gören rotorun motordan bağımsız hareket etmesidir. Havada yaşanabilecek bir motor arızasından rotor etkilenmez ve dönüşüne devam eder, pilot arıza nedeni ile motor durması durumunda süzülürek rahatlıkla uygun bir alana iniş yapabilir.
Kullanım Maksadı : Gyrocopterler hava ulaşım aracı olmalarının yanı sıra turistik bölgelerde kara veya suya inebilen versiyonları ile ücretli turistik uçuşlarda da kullanılmaktadır. Ayrıca gösteri uçuşları, fotoğraf-kamera çekimi gibi ticari faaliyetlerde de kullanılmaktadır. Farklı ülkelerde bunlara ek olarak havadan trafik kontrol, zirai ilaçlama, orman yangını kontrol, sahil güvenlik, deniz kontrol, askeri amaçlar gibi faaliyetler için kullanılmaktadır.
Kurs tarihleri başvuru önceliğine göre başvuru sahipleri ile mutabık kalınacak tarih aralığında planlanmaktadır. Kontenjan bir dönem için 2 kişi ile sınırlıdır.